donderdag 21 mei 2015

Reactie van Lidl

Gisteravond heeft Lidl gereageerd op mijn bericht op Facebook. Dit is de reactie:


Jascha heeft weer een goed antwoord bedacht die ik ook heb overgenomen als reactie op deze reactie van Lidl. Gebruik deze reactie als leidraad en reageer op het antwoord van Lidl dat het weghalen van de open noten in de winkel de enige veilige oplossing is. Hier de reactie:

Ik denk dat het plaatsen van dispensers geen oplossing is. Hierdoor blijft er een serieus risico bestaan voor klanten met een levensbedreigende pinda- en/of notenallergie. 

Mijn dringende verzoek blijft: stop met het verkopen van onverpakte noten Lidl! Volg het voorbeeld van Jumbo en Hema.

Ik zet in mijn agenda om over een maand nogmaals een bericht te sturen over de voortgang van de oplossingen (blijkbaar is de bakken weghalen geen oplossing?).
Ik hou jullie op de hoogte!

1 opmerking:

  1. vandaag dit op mijn facebookpagina geplaatst en op die van Lidl. Zal mij benieuwen of ze reageren.

    Net gebeld met Lidl Nederland, om te vragen of er ook filialen zijn zonder een notenbar.
    Ik ben, zoals jullie weten erg allergisch voor pinda's en noten, en nu heeft Lidl sinds enige tijd een pinda/notenbar in de filialen staan. De noten liggen daardoor verspreid door de hele winkel. Dus een situatie die levensgevaarlijk is, voor mij maar ook voor kinderen met deze allergie.
    Uitkomst van het gesprek. ALLE onverpakte spullen bij Lidl in ALLE filialen kunnen sporen van pinda's en noten bevatten.
    Tja, mevrouw, dan kunt u bij ons geen boodschappen doen.
    Maar dat betekent vanaf nu ook, dat ik steeds ,als ik op visite ga bij iemand, moet vragen, als ze voor mij gekookt hebben, je hebt toch niets bij de Lidl gekocht?
    Familie en vrienden, ik ben niet moeilijk met eten, het wordt mij moeilijk gemaakt.
    Helaas
    — verdrietig.

    BeantwoordenVerwijderen