zaterdag 18 april 2015

Lidl frustratie deel 2


Lidl heeft vrij snel terug gemaild naar aanleiding van mijn mail van donderdag. Helaas heb ik wéér geen antwoord mogen ontvangen op de vragen die ik heb gesteld. Zie hier het antwoord van Lidl:

-----------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw Vink, 

Naar aanleiding van uw melding bij onze klantenservice kunnen wij u als volgt berichten.

Wij kunnen u mededelen dat wij kwaliteit en hygiëne hoog in het vaandel hebben staan. Onze producten en procedures worden regelmatig onderzocht en beoordeeld. 

Deze producten en procedures voldoen aan specifieke voorwaarden en richtlijnen met betrekking tot zelfbediening van onverpakte levensmiddelen.


Daarnaast hebben wij op het klanteninformatiebord bij de ingang van de winkel, de volgende waarschuwing geplaatst: Allergenen informatie: in deze winkel worden onverpakte noten verkocht. Ook is bij de noten zelf de volgende informatie opgenomen: Allergenen informatie: hier worden noten verkocht. Andere onverpakte producten kunnen sporen van noten bevatten. 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en u, ondanks uw melding, binnenkort weer als tevreden klant te mogen begroeten in één van onze filialen. 

Met vriendelijke groet,
Uw Lidl Team

Lidl Nederland GmbH

contact@lidl.nl

www.lidl.nl
-----------------------------------------------------------------------

Je begrijpt na het lezen van deze mail vast waar mijn frustratie ligt: ze geven wéér geen antwoord op mijn vragen. Ik heb meteen een mail teruggestuurd:

------------------------------------------------------------------------
Beste Lidl,

Ik vind het ongelooflijk dat elke keer als ik contact met u heb, ik antwoord krijg op een vraag die ik niet heb gesteld en geen antwoord op de vragen die ik wel heb gesteld. 

Ik begrijp en weet dat u hygiëne hoog in het vaandel heeft staan, dat heb ik niet in twijfel getrokken. Ook begrijp ik dat u allergie-informatie bij de bakken noten heeft staan. Dat was mijn vraag niet. Ik heb u gevraagd om te kijken of er een andere oplossing is voor de open noten bakken. En of ze misschien elders kunnen worden geplaatst, zodat de onverpakte groentes en fruit 'veiliger' zijn voor de allergische mensen onder ons. Het plaatsen van een waarschuwing bij de ingang (ik heb deze nog nooit gezien en kom toch regelmatig in uw winkel), maakt het niet minder gevaarlijk voor mensen die anafylactisch reageren op noten. 

Op mijn vraag welke specifieke noten in uw voorverpakte broden kunnen zitten, heeft u ook geen antwoord gegeven. U geeft ook niet aan waarom u daar geen antwoord op geeft. Ook heb ik u de tip gegeven eens te kijken naar de mogelijkheden om broden te bakken die géén sporen van noten kunnen bevatten. 

Ik hoop dat u nu serieus naar mijn vragen gaat kijken en er ook een antwoord op kan geven die niet alleen gebaseerd is op de geldende wet- en regelgeving en de opmerking dat u hygiëne hoog in het vaandel heeft staan, aangezien we dat als vanzelfsprekend beschouwen.

Met vriendelijke groet,
Anna Vink
www.pinda-allergie.com
www.facebook.com/pindaallergie
-----------------------------------------------------------------------

Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten